پرتوآ ماماهان

آموزش پرتوآ و پرثوآ توسط مربی و داور بین المللی استاد مرتضی حسینی

پرتوآ ماماهان

آموزش پرتوآ و پرثوآ توسط مربی و داور بین المللی استاد مرتضی حسینی

کلمات کلیدی

۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

موفقیت مصطفی حسینی در کشور

مرتضی حسینی | جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۶ ب.ظ

افتخاری دیگر برای کونگ فو شهرستان ،  

 

مصطفی حسینی در دوره شمشیرما (رکیما) که زیر نظر استاد دکتر نادر  

شکری و استاد روح الله شکری برگزار شد موفق به دریافت حکم فنی گردید  

و از تعدادی از شرکت کنندگان در دوره برای شرکت در فستیوال کونگ فو  

دعوت نمودند که نامبرده هم یکی از دعوت شدگان است. 

 

استاد دکتر نادر شکری رییس پرتوآ و مصطفی حسینی  

 

 

 

استاد روح الله شکری و مصطفی حسینی 

 

  • مرتضی حسینی

مروری بر گذشته باشگاه ماماهان

مرتضی حسینی | جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۵۵ ق.ظ

با سلام خدمت دوستان وهمشهریان عزیز:

 

باشگاه کونگ فو پرتوآ ماماهان از سال ۱۳۸۰به طور رسمی فعالیت خود را زیر نظر استاد روح الله رستمی (ریاست فعلی سبک پرتوآ استان قم) در سالن حوزه مقاومت سیداالشهدا ماماهان آغاز نمود ،از همان ابتدای کار مقام اول تیمی استان همدان را به خود اختصاص داد....

حال به سراغ مقام آوران کشوری میرویم : 

در سال ۱۳۸۴ در مسابقات کشوری استاد روح الله رستمی مقام دوم کشور را به خود اختصاص داد......

عکس : استاد رستمی


 سال۱۳۸۵ درمسابقات کشوری که با مربیگری استاد رستمی ، محمد مومنی در بندرعباس مقام دوم را به خود اختصاص داد............


عکس : محمد مومنی

ادامه مطالب در روزهای آینده به اطلاعاتتان خواهد رسید!!!!

به دلیل کثیر بودن مقام آوران استان درصدد جمع آوری اسامی عزیزان مقام آور استان هستیم که به محض جمع آوری تعدادی از اسامی دوستان به حضورتان خواهیم رساند!

  • مرتضی حسینی

در آذر ماه 1385 استاد رستمی از ماماهان (فامنین) به قم مهاجرت نمودند، به مدت چند ماه آقای محمد ملکی مسئولیت باشگاه ماماهان را پذیرفتن، بعداز چند ماه بنا به دلایلی که قابل ذکر نیست باشگاه کونگ فو ماماهان رو به خاموشی رفت این خاموشی بیش از یک ماه طول نکشید که استاد رستمی خودشان دست به کار شدند ؛

تماس تلفنی که با بنده حقیر (مرتضی حسینی) داشتند مربیگری کلاس را به بنده محول کردند ،ما کلاس را دوباره از مسجد صاحب الزمان(عج) شروع کردیم بعد از مسجد به زیر زمین آقای جعفری نقل مکان دادیم.

- سال 1386 اولین مسابقات استانی با مربیگری مرتضی حسینی بود که از آن سال به بعد هم به لطف خدا و فعالیت عزیزان کونگ فو کار: ماماهان ،فیض آباد ،طاوه ،زرقان و اصله  و حمایتهای معنوی و پدرانه استاد رستمی  سکوی نخست استان همدان در دست این تیم بوده تا به حال...!

-سال 1386 مسابقات کشوری در استان مرکزی (اراک) برگزار شد:

اسامی عزیزان شرکت کنند در مسابقات :

1 - سالار رستمی مقام دوم کشوری (از باشگاه ماماهان)

2 - امید مومنی مقام دوم کشوری (از باشگاه ماماهان)

 

3 - بهروز تقی خانی مقام  سوم کشوری(از باشگاه فیض آباد)


4 - سجاد رزاقی(ماماهان)

5 - سجاد رشیدی (ماماهان)

6 - محمدرضا لطیفی(فیض آباد)

7 - علیرضا قنبری(ماماهان)

8 - رضا جعفری(ماماهان)

9 - محمد مومنی(ماماهان)

10 - محمد تقی خانی(فیض آباد)

 مرتضی حسینی ، استاد شیخی ، و....  درمسابقات کشوری86

 

در روزهای آینده مقام آوران  سال های بعد هم ذکر خواهد شد.............

  • مرتضی حسینی

خواص گوجه فرنگی

مرتضی حسینی | جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۰ ق.ظ


مصرف مداوم گوجه فرنگی درپیشگیری ازبروز حمله های قلبی موثر است. لیکوپن موجود درگوجه فرنگی از ایجادکلسترول بدو ایجادپلاک ھای چربی درسرخرگ ھا جلوگیری واز بروزحمله قلبی پیشگیری می کند.گوجه فرنگی بسیارمفید، کم کالری ودر عین حال خوش طعم اس تکه خوردن آن به عنوان یک گیاه با ارزش در رژیم غذایی روزانه یا ھفتگی توصیه میشود.

 

فیبر و موادمعدنی مانندپتاسیم، فسفر،کلسیم و، A،B،C این گیاه سرشاراز ویتامین ھای منیزیم است.یک عددگوجه فرنگی تازه ٢۴کالری انرژی، ۵ گرم پروتئین،یک گرم فیبر، ۶ میلی و٢٩٢میلی گرم پتاسیم دارد. گوجه فرنگی دارای کالری C گرم سدیم، ١۵میلی گرم ویتامین پایینی است و ازپرمصرف ترین گیاھان دردنیا به ش

مار می رود که به صورت خام، بخار پز،سرخ کرده،پوره وسس مصرف می شود.گوجه فرنگی مقدارزیادی کاروتن وئید دارد که مهم ترین آن لیکوپن است. لیکوپن یک رنگدانه کاروتن وئیدی ومسئول تولیدرنگ قرمزدر گوجه فرنگی است.گوجه فرنگی، گریپفروت و پرتقال قرمز و هندوانه حاوی مقدارزیادی لیکوپن است. به گزارش ایرنا بررسیھا نشان داده است،مصرف مقادیرزیاد لیکوپن موجب کاھش حمله ھای قلبی وسرطان ھای پروستات،سینه،ریه، معده،لوزالمعده، رودهو دھان می شود.برخی از انواع کاروتن وئیدھا پس از مصرف می تواند تبدیل شودکه لیکوپن از این خاصیت مستثناست.پژوھشھا نشان می دھد بسیاری ازفواید وخواص میوهھا وسبزی ھا Aبه ویتامین مربوط به خاصیت آنتی اکسیدانی آن ھاست. آنتی اکسیدان ھابه ترمیم آسیب ھایی که توسط رادیکال ھای آزاد دربدن ایجاد می شود،کمکمی کند. لیکوپن موجود درگوجه فرنگی یک آنتی اکسیدان قوی است که خطر ابتلا به سرطان را کاھش می دھد.لیکوپن مهم ترین ماده غذایی موجود درگوجه فرنگی است وبا خاصیت آنتی اکسیدانی خود قادراست، رادیکالھای آزاداکسیژن را خنثی کند و به این وسیله از ابتلا یافراد به بیماری ھایی از قبیل سرطان، پیری زودرس، مشکلات قلبی وعروقی، پوکی استخوان،دیابت و بسیاری از مشکلات و بیماریھای دیگرجلوگیری کند.این ماده محلول در چربی است ودر نتیجه مصرف لیکوپنھمراه غذاھای حاوی چربی و روغن،قابلیت استفاده بدن ازلیکوپن را افزایش میدھد. ھر١٠٠ گرم گوجه فرنگی، بسته به میزان رسیده بودن آن حاوی حدود ٣ تا٩میلی گرم لیکوپن است. مصرف روزانه ٣ تا۴ گوجه فرنگی یا ١ تا٢قاشق رب گوجه فرنگی و ھمچنین مصرف مقدار متعادل سس گوجه فرنگی مفیداست.به طورحتم شنیده اید که پختن سبزیھا ومیوه ھاباعث ازبین رفتن ویتامین موجود در آنھا وکمتر شدن گوجه فرنگی بر اثرپخته شدن از Cارزش غذایی شان می شوداما درباره گوجه فرنگی شرایط متفاوت است. ھر چند بخشی ازویتامین بین می روداما قابلیت جذب کاروتنھای موجود در گوجه فرنگی براثر پختن بیشتر می شود.اگرگوجه فرنگی به صورت خام مصرف شود، مقدارزیادی ازلیکوپن آن به دلیل ھضم نشدن از بدن دفع می شود. عمل پختن، دیواره سلولی گوجه فرنگی راشکسته وباعث میشود لیکوپن در دسترس بدن قرارگیرد وبیشتر جذب شود.لیکوپن رب گوجه فرنگی، سس گوجه فرنگی،کنسرو گوجه فرنگی درمقایسه باگوجه فرنگی خام بیشترو قابلیت جذب آن ھم بیشتراست.مصرف گوجه فرنگی موجب افزایش جذب آھن در موادغذایی موجود در گوجه فرنگی، موجب جذب آھن مواد Cگیاھی می شود. آھن موجود درگیاھان به خوبی جذب بدن نمی شود ووجود ویتامین گیاھی می شود.

  • مرتضی حسینی

بدون شرح. . .

مرتضی حسینی | جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۳۵ ق.ظ


  • مرتضی حسینی

ساپورت یعنی!!!!!

مرتضی حسینی | جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۳۴ ق.ظ

جذابیت برایم مهم بود. برای همین احساس می کردم با ساپورت هر روز جذاب‌ تر و خوشتیپ تر از قبل دیده می شوم.




این را از نگاه های مردم می فهمیدم. برای همین هر روز ساپورت های چسبان تر و جذاب ‌تریبه پا و هر روز نگاه افراد بیشتری را به خودم جذب می کردم.

گمانم این بود که مرتکب هیچ گناهی در دنیا نشده ام و از تمام دختران پاک ‌تر هستم. این خیال تمام عمر با من بود تا آنکه از این دنیا بار سفر بستم و در صحرای محشر و روزقیامت نامه اعمالم را به دست چپم دادند. خدای من چه می دیدیم. گناهانی که حتی یکبار مرتکب آن نشده بودم. گناه زنا و شهوت رانی و فساد و … زبان به اعتراض گشودم که این چه عدالتی است؟ من حتی فکر یکی از این گناهان هم به افکارم خطور نکرده بود.

 

و خداوند عالم فرمودند مگر ما در سوره نور آیه 19 خطاب به شما نگفتیم که :

 

إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفاحِشَهُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَهِ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ.

 

کسانى که دوست دارند زشتی ها در میان مردم با ایمان شیوع یابد عذاب دردناکى براى آنها در دنیا و آخرت است، و خداوند می‏داند و شما نمیدانید.

به فکر فرو رفتم و به روز هایی که با تکبر و غرور ساپورت به پا می کردم تا زیبا تر شوم و نگاه های مردم را بخودم جذب می کردم افتادم. تازه فهمیده بودم ساپورت یعنی چشم های هیز شمارا خریداریم…

نقل شده از وبلاگ یاوران حضرت مهدی (عج)


  • مرتضی حسینی

صو اما

مرتضی حسینی | جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۲۹ ق.ظ

پرتوآ دشمن اعتیاد

 

 

 

 

علی قاسمی،

سجاد رستمی،

احسان قربانی ،

وحید حسینی،

امیر حسین حسینی،

امیر فرهادی،

محمد قنبری(حسن)،

محمد قنبری،

ابوالفضل باقری،

علی حیدری،

هادی مظفری،

ابوالفضل وکیلی،

امیرحسین رستمی،

محمد امین قربانی،

علی وکیلی،

بهمن وکیلی،

صابر هاشمی،

علی رستمی (خسرو)،

مهدی ابراهیمی،

علیرضاطاهری،

مهدی رستمی،

امیرحسین رسولی

 

با مربیگری استاد مرتضی حسینی

  • مرتضی حسینی

8ص۲۰ توصیه ناب تغذیه‌ای از امام رضا (ع)

مرتضی حسینی | شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۳۱ ب.ظ

سبک زندگی اسلامی


از نخستین کسانی که در زمینه علم پزشکی کتاب نوشته‌اند، امام علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام است. امام وقتی به سوی طوس می‌آمدند، در نیشابور در مجلس مأمون با جماعتی از فلاسفه و پزشکان، چون یوحنابن‌ماسویه و جبرئیل‌بن‌یخشوع و ابن‌بهله‌هندی و دیگر کسان گرد آمدند و سخن از طب به میان آمد. وقتی مأمون دراین‌باره از امام علیه‌السلام پرسش کرد،‌ حضرت فرمود: برای من به مرور زمان تجربیاتی حاصل گشته که آن را برای شما می‌نویسم. حضرت علیه‌السلام،‌ کتابی را درباره امور پزشکی نوشت و برای او فرستاد و مأمون دستور داد تا آن را با آب طلا بنویسند؛ از این رو به “رساله ذهبیه” موسوم گردید.



 در ادامه، قسمتی از سخنان گهربار حضرت امام رضا علیه‌السلام را در مورد رعایت نکات بهداشتی و حفظ سلامتی بدن آورده‌ایم. امیدواریم با توجه به توصیه‌های آن حضرت و بهره‌گیری از علوم جدید پزشکی، همیشه از بدنی سالم و به دور از هرگونه بیماری برخوردار باشید.



۱. کسی که نمی‌خواهد معده‌اش آزار و آسیب ببیند: موقع غذا خوردن آب ننوشد. کسانی که هنگام غذا خوردن آب می‌نوشند،‌ دستگاه هاضمه را از ابتدای کارش،‌ از کار بازمی‌دارند. این افراد به عارضه ضعف دستگاه گوارشی مبتلا خواهند شد؛‌ زیرا نوشیدن آب در اول غذا،‌ معده را از هم باز می‌کند و عارضه گشادی معده می‌آورد.

۲. آنان که می‌خواهند از بیماری بواسیر و رنج روده‌ای و درد قسمت پشت بدن در امان باشند:  هر شب ده دانه خرمای برشته‌شده را با روغن گاو بخورند.

۳. کسانی که به ضعف حافظه دچارند: بهتر است همه‌روزه هفت مثقال کشمش سیاه ناشتا بخورند و نیز سه تکه زنجبیل که در عسل خوابانده‌اند (زنجبیل پرورده) با کمی خردل ضمن غذای روزانه خود بخورند. برای تقویت نیروی فکری خوب است که همه‌روزه سه دانه هلیله با نبات کوبیده بخورند.

 

۴. از افراط در خوردن تخم‌مرغ بپرهیزید: زیرا این افراط کبد را از عمل منظم بازمی‌دارد و در سر و معده بادهای زیان‌بخشی به وجود می‌آورد.



۵. هر کس می‌خواهد در فصل زمستان از بیماری سرماخوردگی در امان بماند: همه‌روزه سه قاشق عسل بخورد. آن دسته از عسل‌ها که وقتی جلوی بینی می‌گیرید، بوی تندش شما را به عطسه وا‌می‌دارد یا عسلی که آدم را دچار بی‌حالی و سستی می‌کند و آن عسلی که زبان آدم را می‌سوزاند، عسل‌های خوبی نیستند.

۶. برای جلوگیری از گرمازدگی در روزهای تابستان : ضمن پرهیز از آفتاب خوردن، روزی یک عدد خیار فایده فراوانی دارد.

۷. کسانی که می‌خواهند از سردرد و باد شکم در امان باشند: ماهی تازه بخورند. این کار را هم در فصل زمستان و هم در تابستان انجام دهند؛ زیرا ماهی تازه برای پیشگیری از این‌گونه دردها بسیار سودمند است.

۸. آنان که می‌خواهند همیشه بانشاط باشند،‌ تا می‌توانند از شام بکاهند و شب‌ها سبک‌بار به رختخواب بروند.

۹. کسانی که نمی‌خواهند گوش‌هایشان سست و فرو آویخته باشد یا این که از افتادن و بزرگ شدن لوزه‌های خود بیمناک هستند: بهتر است هر وقت که شیرینی می‌خورند، به دنبالش اندکی سرکه غرغره کنند.

 

۱۰. آنان که از بادهای دردناک و شدید در بدن خود می‌ترسند:  هفته‌ای یک‌بار سیر بخورند.

۱۱. آنان که به دندان خود علاقه‌مند هستند : قبل از خوردن شیرینی، کمی نان بخورند؛ زیرا خرده‌های نان میان دندان‌ها را پر می‌کند و نمی‌گذارد مواد شیرین به آن‌ها آسیب برساند.

۱۲. کسانی که از بوی بد دهان رنج می‌برند : انجیر می‌تواند آن‌ها را از این رنج نجات دهد. امام رضا علیه‌السلام در این مورد فرموده‌اند: اَلتّینُ یَذهَبُ بِالبَخرِ؛ انجیر بوی بد دهان را برطرف می‌کند. علاوه بر این می‌فرمایند: «یشّد الفم و العظم» انجیر، دهان و استخوان را محکم می‌کند. و درخت انجیر شبیه‌ترین گیاه به گیاهان بهشتی است.

۱۳. در بهار گوشت‌های چربی‌دار و سایر غذاهای مخصوص زمستان را تبدیل به غذاهای سبک و معتدل و زودهضم کنید، این غذاها عبارت‌اند از:حبوبات، سبزی‌ها و میوه‌ها. در ماه دوم بهار گوشت و چربی کم بخورید و بیشتر از غذاهای با طبع سرد استفاده کنید، آب زیاد بنوشید و صبح‌ها استحمام کنید و بانشاط به تلاش مشغول شوید.

۱۴. بهترین غذاها در تابستان : میوه، شیر و سبزی‌ها و انواع نوشیدنی‌های حلال (گیاهی) هستند. حمام با آب سرد در صبح و عصر مفید است،‌ به شرطی که بلافاصله پس از کار یا پس از خوردن غذا نباشد. مصرف گوشت در این فصل مناسب نیست چون سموم آن به واسطه عرق فراوان هم دفع نمی‌شود. مصرف انواع ترشی‌ها نیز برای دفع صفرا مفید است.

۱۵. در تابستان به دلیل گرمای هوا چربی‌های بدن آب می‌شوند؛ از این رو : در پاییز نیاز ضروری به ذخیره کردن مواد چربی که مولد حرارت هستند،‌ پیدا می‌شود و باید با مصرف غذاهای مناسب آن را ذخیره کنید تا بدن خود را برای مقابله با سرمای زمستان مجهز کنید. بدن به انواع غذاهای اصلی و میوه‌هایی مانند انگور و انار نیاز دارد. همچنین استفاده از نوشیدنی‌هایی که از آن‌ها تهیه می‌کنند،‌ مفید است. به طور کلی مصرف میوه‌های ترش قبل از غذا و میوه‌های شیرین بعد از غذا مفید است.

 

۱۶. در زمستان باید غذاهای پر انرژی مصرف کرد. مالیدن روغن و ماساژ استخوان‌ها در حال استراحت با روغن‌های شب بو،‌ زیتون و گل سرخ به تقویت و استحکام آن‌ها کمک می‌کند. مصرف سیر نیز هفته‌ای یک بار مفید است و موجب تحریک جنسی می‌شود. مصرف خرما گاهی با شیر و تخم‌مرغ مناسب است و از سستی اواخر و نیمه دوم زمستان و اوایل بهار جلوگیری می‌کند.

۱۷. آنان که می‌خواهند غذایشان زود هضم شود و دستگاه هاضمه‌شان کار خود را به آسانی انجام دهد، هر وقت که می‌خواهند با شکم سیر به رختخواب بروند، به پهلوی راست بخوابند و پس از مدتی به پهلوی چپ بغلتند تا به خواب راحت فرو روند.

۱۸. توصیه امام رضا علیه‌السلام به عنوان یک روش اصولی برای کنترل وزن : کاستن از حجم غذای شام و نه ترک کامل آن است. آن حضرت می‌فرماید: کسی که می‌خواهد سالم و بدنی سبک و کم گوشت داشته باشد از شامش بکاهد.

 

۱۹. امام رضا (ع) برای ماه آب که تقریباً مطابق شهریور است در طب‌الرضا می‌فرمایند: آب سی و یک روز است، بادهای سموم در این ماه شدید می‌شود. هنگام شب زکام به هیجان می‌آید باد شمال وزیدن می‌گیرد در این ماه مزاج به ترید و چیزهای مرطوب خوردن صالح و سالم می‌گردد. همان طور که اشاره شد امام رضا (ع) احتمال ابتلا به زکام در این ایام را دور از انتظار ندانسته‌اند. بنابراین یکی از ناراحتی‌های پایانی فصل تابستان ممکن است ابتلا به زکام باشد. امام رضا (ع) در بیانی دیگر برای پیشگیری از این بیماری می‌فرمایند: مَن أرادَ دَفَعَ الزُّکامِ فِی الشِّتاءِ أجمَعَ، فَلیَأکُل کُلَّ یَومٍ ثَلاثَ لُقَمِ شَهدٍ؛ هر کس می‌خواهد در همه زمستان از زکام ایمن بماند، هر روز، سه لقمه عسل با موم آن بخورد.

۲۰. امام رضا (ع) برای ماه آب همچنین خوردن ماست را نافع دانسته‌اند و در ادامه فرموده‌اند: هر کس مایل به خوردن ماست است و نیز می‌خواهد که زیانی به او نرسد آن را با زنیان مصرف کند.

 

  • مرتضی حسینی

به نام او و برای او

مرتضی حسینی | دوشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۸ ق.ظ


امام على (ع) :

 

 عَوِّدْ اُذُنـَکَ حُسْنَ الاِسْتِماعِ وَ لا تُصغِ اِلى ما لا یَزیدُ فى صَلاحِکَ استِماعُهُ فَاِنَّ ذلِکَ یُصدِئُ الْقُلوبَ وَ یوجِبُ الْمَذامَّ؛

 

گوش خود را به شنیدن خوبى‏ ها عادت بده و به آنچه که به صلاح و درستى تو نمى‏ افزاید گوش مسپار، زیرا این کار، دل‏ها را زنگار مى‏ زند و موجب سرزنش مى‏ شود.

 

(غررالحکم، ص215)

  • مرتضی حسینی